Translate

czwartek, 21 września 2017

Sałatka z roszponki z kurczakiem

Po urlopie pełnym dobroci, czas na zdrowe i dietetyczne sałatki. Roszponka z kurczakiem, delikatną mozzarellą oraz kukurydzą to idealna propozycja na szybką i pełną smaku kolację lub lunch. Wspaniale sprawdzi się jako drugie śniadanie do pracy. Zapraszam :)


środa, 6 września 2017

Śmietankowy tort z letnimi owocami

Jak powszechnie wiadomo, wyjątkowa okazja wymaga wyjątkowego tortu. I w taki oto sposób poproszono mnie o upieczenie urodzinowego tortu. Jako, że specjalistką od wypieków nie jestem, bardziej lubię je zjadać niż piec, pomyślałam o czymś prostym, lekkim i z sezonowymi owocami. Padło na tort śmietankowy z truskawkami, malinami i borówkami amerykańskimi. Biszkopt upiekłam wg mojego niezawodnego przepisu i się udało. Tort wyszedł przepyszny. Delikatny, słodki i lekko kwaskowaty, a do tego cieszył oko. Zapraszam po przepis :)

czwartek, 31 sierpnia 2017

Zupa miso

Tradycyjna, japońska zupa miso to połączenie bulionu dashi oraz pasty miso - powstałej ze sfermentowanej soi (pastę można kupić już w większości sklepów). Takie zestawienie smaków ma nam zapewnić legendarny piąty smak umami. 
Ja swoją zupę przygotowałam na domowym bulionie z warzyw i zapewniam, że zupa jest równie smaczna. No właśnie, z tą smacznością jest różnie, jedni ją uwielbiają, a inni nienawidzą. Myślę, że sami powinniście wyrobić swoje własne zdanie. 
W kwestii dodatków panuje tu dowolność: grzyby shitake, wędzone tofu, dymka, nori oraz prażony sezam to mój wybór. Jeśli zależy Wam, by zupa była bardziej treściwa, dodajcie do niej makaron np. gryczany oraz coś zielonego - nawet polski jarmuż i gotowe. Zapraszam :)

środa, 23 sierpnia 2017

Zapiekanka warzywna w sosie czosnkowym

Wykorzystując sezon na świeże warzywa, przygotowaliśmy z nich zdrową i dietetyczną zapiekankę. Takie danie to pomysł na obiad albo lunch do pracy, ponieważ smakuje i na ciepło i na zimno. Zapraszam po przepis :)


środa, 9 sierpnia 2017

Makaron z wędzonym łososiem

Dziś chciałam Wam zaprezentować pomysł na szybki i bardzo zdrowy obiad. Wystarczy kilka składników i kilka minut, a pyszne danie będzie gotowe. Połączenie pełnoziarnistego makaronu, wędzonego łososia, sałaty i sosu jogurtowo-koperkowego jest nie tylko sycące, ale też bardzo smaczne. Zapraszam!


środa, 2 sierpnia 2017

Jogurtowe ciasto z rabarbarem

Dziś chciałam Wam zaprezentować jogurtowe ciasto z rabarbarem w zdrowszej wersji. Zamiast białego cukru znajdziecie w nim miód oraz cukier muscovado, który porównuje się do miodu, dzięki jego właściwościom. Zawiera on bowiem wapń, fosfor, żelazo, potas, magnez i sód, a także witaminy z grupy B oraz witaminę A i C. Cukier muscovado zawiera również antyoksydanty i błonnik pokarmowy. Uważa się, że chroni on przed nowotworami, wpływa na utrzymanie stabilnego poziomu we krwi, a nawet pozytywnie działa na pracę nerek. Samo ciasto jest lekko słodkie i wilgotne, dzięki marmoladzie z rabarbaru. Idealne do popołudniowej kawy. Inspirację znalazłam tu. Zapraszam :)


środa, 26 lipca 2017

Ramen - przepis

Ramen, czyli japoński rosół z makaronem, warzywami i porcją mięsa do Japonii trafił prosto z Chin - i to z pewnością widać. Na szczęście z Japonii trafił także na nasze stoły. Na szczęście, ponieważ to najlepsza zupa jaką kiedykolwiek jadłam. Ilość smaków przeplatających się między sobą jest oszałamiająca. Od słonego po słodki, cała paleta smaków. Oczywiście z ramenem jest jak z naszym polskim rosołem - ile domów, tyle przepisów :) Jego przygotowanie niestety jest czasochłonne i wymaga włożenia w to dużo serca, ale zapewniam, że warto. Także ilość składników do ugotowania ramenu jest dosyć długa, jednak wiele z nich, np. bonito, wakame, czy mirin wykorzystacie przy kolejnym gotowaniu. Dodatki jakich użyjecie do podania dania, zależą już od Waszego gustu i Waszej wyobraźni. Ja wzorowałam się na przepisie Klaudyny Hebdy, która wspaniale opisała krok po kroku jego przygotowanie. Zapraszam zatem po mój przepis ;)


poniedziałek, 24 lipca 2017

Pizza dietetyczna na owsianym spodzie z kurczakiem

Człowiek jest tylko człowiekiem i czasem pizzę musi zjeść, prawda? By jednak nie cierpieć na późniejsze wyrzuty sumienia, warto pizzę zrobić samemu i przygotować ją ze zdrowych składników. Dziś proponuję pizzę na owsianym spodzie, który otrzymałam z rozdrobnionych płatków owsianych. Tak przygotowane danie jest zdrowe i sycące. Kawałek takiej pizzy ma około 80 kcal, czyli kilkakrotnie mniej niż ten z tradycyjnej pizzerii. Pizza starcza dla dwóch głodnych osób :) Inspirację dla tego przepisu znalazłam TU. Zapraszam!


czwartek, 13 lipca 2017

Jogurtowy deser z owocami

Deser kojarzy nam się z czymś słodkim, często kalorycznym i wchodzącym w "boczki". Ale przecież nie musi taki być. Wystarczy połączyć ulubione owoce z jogurtem naturalnym i już słodki deser gotowy. Zachcianka zaspokojona, a przy okazji organizm otrzymał witaminki. Przy wyborze jogurtu naturalnego, uczulam by czytać skład. Jogurt to nic innego jak mleko oraz żywe kultury bakterii jogurtowych. Produkty, które zawierają inne składniki takie jak np. mleko w proszku, są już okłamaną jego wersją. Niestety tych drugich na rynku jest coraz więcej, stąd szybko możemy zostać "nabici w butelkę". Zapraszam po przepis.


środa, 28 czerwca 2017

Owsianka z gruszką, miodem i migdałami

Jak wiecie od ponad miesiąca jestem na diecie. Prócz chęci zgubienia zbędnych kilogramów, byłam zmuszona zadbać o swoje zdrowie. Z ratunkiem przyszła mi mgr Adrianna Barczyńska, którą przy okazji bardzo polecam. Adrianna opracowała dla mnie plan żywieniowy, dzięki któremu pozbyłam się kilku kilogramów i co najważniejsze kilku centymetrów w obwodzie ciała. Każdy dzień jest dla mnie motywacją do działania i powodem do uśmiechu. Posiłki, które sobie przygotowuję są pyszne, nieskomplikowane, a przy tym nie wydaję na jedzenie fortuny :) Moją ulubioną pozycją na śniadanie jest właśnie ta owsianka. Dodatek gruszki, miodu i płatków migdałowych jest dla mnie idealną kombinacją smaków. Przygotowuję ją w 2 minuty i zjadam równie szybko - tak mi smakuje ;) Może i Wam przepis się przyda? Pamiętacie, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i nie powinniśmy go omijać.

poniedziałek, 5 czerwca 2017

Spaghetti z indykiem w sosie pomidorowym

Dziś przygotowałam dla Was kolejny pomysł na fit obiad. Spaghetti z mielonym indykiem w pysznym, pomidorowym sosie. Przepis ten otrzymałam od mojej dietetyk Adrianny i od razu przypadł mi do gustu. Wyobraźcie sobie, że jutro miną trzy tygodnie odkąd jestem na diecie i powoli efekty widać gołym okiem. Ale ten czas leci... Z dnia na dzień jestem z siebie bardziej zadowolona, a gubione centymetry są dla mnie najlepszą motywacją. Spaghetti z tego przepisu jest nie tylko smaczne, ale bardzo pożywne. Zapiszcie ten przepis koniecznie.


wtorek, 30 maja 2017

Bigos z cukinii i kurczaka

Przepis na to danie otrzymałam od mojej p. Dietetyk - Adrianny Barczyńskiej i od razu mi się spodobał. Cukinia, którą tak bardzo lubię i na którą aktualnie zaczyna się sezon oraz kurczak, którego jem na miliard sposobów, strzał w dziesiątkę. Bigos ten, czy potrawkę (zwał jak zwał) podaję z kromką żytniego chleba i pomysł na fit obiad gotowy. Danie jest syte, ale lekkie dla żołądka. Przygotowanie trwa zaledwie kilka minut i można je zrobić na dwa dni. Zapraszam :)


czwartek, 25 maja 2017

Pewna historia, jak trafiłam do dietetyka.

Zarezerwowałam urlop i z uśmiechem na twarzy zaczęłam przygotowania do oczekiwanych wakacji. W wolnym czasie przeglądam strony internetowe z miejscami, w które chcę dotrzeć, wszystko oczywiście zapisując. Lista jest już spora :) Potem rozmyślam o pogodzie, czy się uda i marzę o pięknej opaleniźnie. Planuję też co będę musiała kupić do wyjazdu. Kosmetyki, nowe klapeczki, no i w przypływie emocji zerknęłam do swojej szafy. Letnie ciuchy są i to w dostatku! Szkoda tylko, że trochę z nich wyrosłam... Chwila załamania, a potem ciężki okres myśli i rachunków sumienia. Stwierdziłam, że zakup ciuchów w większym rozmiarze nie jest najlepszym wyjściem, więc podjęłam się "diety". Pierwszej, drugiej, a potem trzeciej - bez rezultatów. Brak silnej woli, pociąg do słodyczy i problem z ułożeniem zbilansowanego posiłku odbijały się tym, że po całodziennym poszczeniu, opychałam się przekąskami wieczorami. Efekt? Szkoda gadać. Wtedy podjęłam decyzję - idę do dietetyka.


wtorek, 16 maja 2017

Keks bakaliowy

Keks to jeden z moich ulubionych wypieków. Słodkie i wilgotne ciasto, wypełnione bakaliami. Jakich bakalii użyjemy do jego przygotowania, może zależeć od nas samych. Ja, zazwyczaj wybieram żurawinę, rodzynki, skórkę z cytrusów, ananasa oraz orzechy. Wy możecie tę kombinację dowolnie zmieniać. 
Zauważcie jednak, by zakupione bakalie w swoim składzie miały tylko suszone owoce. Na rynku pojawia się coraz więcej ulepszaczy smaku, czy konserwantów (np. dwutlenek siarki). Wybierając owoce ekologiczne o prostym składzie, mamy pewność, że kupujemy produkty zdrowe i dobrej jakości. By lepiej zrozumieć znaczenie ekologii oraz jakie zagrożenia związane ze zmianą klimatu czyhają nad nami, zapraszam Was na dalszą część postu.


sobota, 13 maja 2017

Kotlety z soczewicy w picie z warzywami

Pozostając w temacie bezmięsnych obiadów, zapraszam Was na przepis z soczewicą w roli głównej. Żytnie pieczywo wypełniłam kotlecikami z czerwonej soczewicy (z tego przepisu), świeżymi warzywami oraz lekkim sosem jogurtowym z odrobiną czosnku. Taki obiad nie dość, że jest sycący to przy okazji zdrowy. Poleciła mi go Pani Dietetyk, polecam go i Wam. W dalszej części postu zaproszę Was na genialny film, który będzie miał na celu rozwiać nasze pytania i wątpliwości dotyczące przyszłości naszej planety. Zapraszam