Translate

środa, 9 sierpnia 2017

Makaron z wędzonym łososiem

Dziś chciałam Wam zaprezentować pomysł na szybki i bardzo zdrowy obiad. Wystarczy kilka składników i kilka minut, a pyszne danie będzie gotowe. Połączenie pełnoziarnistego makaronu, wędzonego łososia, sałaty i sosu jogurtowo-koperkowego jest nie tylko sycące, ale też bardzo smaczne. Zapraszam!


środa, 2 sierpnia 2017

Jogurtowe ciasto z rabarbarem

Dziś chciałam Wam zaprezentować jogurtowe ciasto z rabarbarem w zdrowszej wersji. Zamiast białego cukru znajdziecie w nim miód oraz cukier muscovado, który porównuje się do miodu, dzięki jego właściwościom. Zawiera on bowiem wapń, fosfor, żelazo, potas, magnez i sód, a także witaminy z grupy B oraz witaminę A i C. Cukier muscovado zawiera również antyoksydanty i błonnik pokarmowy. Uważa się, że chroni on przed nowotworami, wpływa na utrzymanie stabilnego poziomu we krwi, a nawet pozytywnie działa na pracę nerek. Samo ciasto jest lekko słodkie i wilgotne, dzięki marmoladzie z rabarbaru. Idealne do popołudniowej kawy. Inspirację znalazłam tu. Zapraszam :)


środa, 26 lipca 2017

Ramen - przepis

Ramen, czyli japoński rosół z makaronem, warzywami i porcją mięsa do Japonii trafił prosto z Chin - i to z pewnością widać. Na szczęście z Japonii trafił także na nasze stoły. Na szczęście, ponieważ to najlepsza zupa jaką kiedykolwiek jadłam. Ilość smaków przeplatających się między sobą jest oszałamiająca. Od słonego po słodki, cała paleta smaków. Oczywiście z ramenem jest jak z naszym polskim rosołem - ile domów, tyle przepisów :) Jego przygotowanie niestety jest czasochłonne i wymaga włożenia w to dużo serca, ale zapewniam, że warto. Także ilość składników do ugotowania ramenu jest dosyć długa, jednak wiele z nich, np. bonito, wakame, czy mirin wykorzystacie przy kolejnym gotowaniu. Dodatki jakich użyjecie do podania dania, zależą już od Waszego gustu i Waszej wyobraźni. Ja wzorowałam się na przepisie Klaudyny Hebdy, która wspaniale opisała krok po kroku jego przygotowanie. Zapraszam zatem po mój przepis ;)


poniedziałek, 24 lipca 2017

Pizza dietetyczna na owsianym spodzie z kurczakiem

Człowiek jest tylko człowiekiem i czasem pizzę musi zjeść, prawda? By jednak nie cierpieć na późniejsze wyrzuty sumienia, warto pizzę zrobić samemu i przygotować ją ze zdrowych składników. Dziś proponuję pizzę na owsianym spodzie, który otrzymałam z rozdrobnionych płatków owsianych. Tak przygotowane danie jest zdrowe i sycące. Kawałek takiej pizzy ma około 80 kcal, czyli kilkakrotnie mniej niż ten z tradycyjnej pizzerii. Pizza starcza dla dwóch głodnych osób :) Inspirację dla tego przepisu znalazłam TU. Zapraszam!


czwartek, 13 lipca 2017

Jogurtowy deser z owocami

Deser kojarzy nam się z czymś słodkim, często kalorycznym i wchodzącym w "boczki". Ale przecież nie musi taki być. Wystarczy połączyć ulubione owoce z jogurtem naturalnym i już słodki deser gotowy. Zachcianka zaspokojona, a przy okazji organizm otrzymał witaminki. Przy wyborze jogurtu naturalnego, uczulam by czytać skład. Jogurt to nic innego jak mleko oraz żywe kultury bakterii jogurtowych. Produkty, które zawierają inne składniki takie jak np. mleko w proszku, są już okłamaną jego wersją. Niestety tych drugich na rynku jest coraz więcej, stąd szybko możemy zostać "nabici w butelkę". Zapraszam po przepis.


środa, 28 czerwca 2017

Owsianka z gruszką, miodem i migdałami

Jak wiecie od ponad miesiąca jestem na diecie. Prócz chęci zgubienia zbędnych kilogramów, byłam zmuszona zadbać o swoje zdrowie. Z ratunkiem przyszła mi mgr Adrianna Barczyńska, którą przy okazji bardzo polecam. Adrianna opracowała dla mnie plan żywieniowy, dzięki któremu pozbyłam się kilku kilogramów i co najważniejsze kilku centymetrów w obwodzie ciała. Każdy dzień jest dla mnie motywacją do działania i powodem do uśmiechu. Posiłki, które sobie przygotowuję są pyszne, nieskomplikowane, a przy tym nie wydaję na jedzenie fortuny :) Moją ulubioną pozycją na śniadanie jest właśnie ta owsianka. Dodatek gruszki, miodu i płatków migdałowych jest dla mnie idealną kombinacją smaków. Przygotowuję ją w 2 minuty i zjadam równie szybko - tak mi smakuje ;) Może i Wam przepis się przyda? Pamiętacie, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i nie powinniśmy go omijać.

poniedziałek, 5 czerwca 2017

Spaghetti z indykiem w sosie pomidorowym

Dziś przygotowałam dla Was kolejny pomysł na fit obiad. Spaghetti z mielonym indykiem w pysznym, pomidorowym sosie. Przepis ten otrzymałam od mojej dietetyk Adrianny i od razu przypadł mi do gustu. Wyobraźcie sobie, że jutro miną trzy tygodnie odkąd jestem na diecie i powoli efekty widać gołym okiem. Ale ten czas leci... Z dnia na dzień jestem z siebie bardziej zadowolona, a gubione centymetry są dla mnie najlepszą motywacją. Spaghetti z tego przepisu jest nie tylko smaczne, ale bardzo pożywne. Zapiszcie ten przepis koniecznie.


wtorek, 30 maja 2017

Bigos z cukinii i kurczaka

Przepis na to danie otrzymałam od mojej p. Dietetyk - Adrianny Barczyńskiej i od razu mi się spodobał. Cukinia, którą tak bardzo lubię i na którą aktualnie zaczyna się sezon oraz kurczak, którego jem na miliard sposobów, strzał w dziesiątkę. Bigos ten, czy potrawkę (zwał jak zwał) podaję z kromką żytniego chleba i pomysł na fit obiad gotowy. Danie jest syte, ale lekkie dla żołądka. Przygotowanie trwa zaledwie kilka minut i można je zrobić na dwa dni. Zapraszam :)


czwartek, 25 maja 2017

Pewna historia, jak trafiłam do dietetyka.

Zarezerwowałam urlop i z uśmiechem na twarzy zaczęłam przygotowania do oczekiwanych wakacji. W wolnym czasie przeglądam strony internetowe z miejscami, w które chcę dotrzeć, wszystko oczywiście zapisując. Lista jest już spora :) Potem rozmyślam o pogodzie, czy się uda i marzę o pięknej opaleniźnie. Planuję też co będę musiała kupić do wyjazdu. Kosmetyki, nowe klapeczki, no i w przypływie emocji zerknęłam do swojej szafy. Letnie ciuchy są i to w dostatku! Szkoda tylko, że trochę z nich wyrosłam... Chwila załamania, a potem ciężki okres myśli i rachunków sumienia. Stwierdziłam, że zakup ciuchów w większym rozmiarze nie jest najlepszym wyjściem, więc podjęłam się "diety". Pierwszej, drugiej, a potem trzeciej - bez rezultatów. Brak silnej woli, pociąg do słodyczy i problem z ułożeniem zbilansowanego posiłku odbijały się tym, że po całodziennym poszczeniu, opychałam się przekąskami wieczorami. Efekt? Szkoda gadać. Wtedy podjęłam decyzję - idę do dietetyka.


wtorek, 16 maja 2017

Keks bakaliowy

Keks to jeden z moich ulubionych wypieków. Słodkie i wilgotne ciasto, wypełnione bakaliami. Jakich bakalii użyjemy do jego przygotowania, może zależeć od nas samych. Ja, zazwyczaj wybieram żurawinę, rodzynki, skórkę z cytrusów, ananasa oraz orzechy. Wy możecie tę kombinację dowolnie zmieniać. 
Zauważcie jednak, by zakupione bakalie w swoim składzie miały tylko suszone owoce. Na rynku pojawia się coraz więcej ulepszaczy smaku, czy konserwantów (np. dwutlenek siarki). Wybierając owoce ekologiczne o prostym składzie, mamy pewność, że kupujemy produkty zdrowe i dobrej jakości. By lepiej zrozumieć znaczenie ekologii oraz jakie zagrożenia związane ze zmianą klimatu czyhają nad nami, zapraszam Was na dalszą część postu.


sobota, 13 maja 2017

Kotlety z soczewicy w picie z warzywami

Pozostając w temacie bezmięsnych obiadów, zapraszam Was na przepis z soczewicą w roli głównej. Żytnie pieczywo wypełniłam kotlecikami z czerwonej soczewicy (z tego przepisu), świeżymi warzywami oraz lekkim sosem jogurtowym z odrobiną czosnku. Taki obiad nie dość, że jest sycący to przy okazji zdrowy. Poleciła mi go Pani Dietetyk, polecam go i Wam. W dalszej części postu zaproszę Was na genialny film, który będzie miał na celu rozwiać nasze pytania i wątpliwości dotyczące przyszłości naszej planety. Zapraszam 

wtorek, 9 maja 2017

Kotlety z czerwonej soczewicy

W naszych domach na obiad zazwyczaj jadamy mięso z warzywnymi dodatkami. Mięsne dania na dobre wpisały się w polską tradycję i od lat są podstawą naszej diety. Ale czy wiecie, że istnieje wiele produktów pochodzenia roślinnego, które równie dobrze wzbogacą naszą dietę w cenne białko? Przykładem jest soczewica, która ma wiele wartości odżywczych. Jest bogata w potas, kwas foliowy oraz błonnik, ale przede wszystkim soczewica jest skarbnicą białka, które może być alternatywą dla białka pochodzenia zwierzęcego. Przy tym jest najłagodniejsza w smaku wśród roślin strączkowych. W dalszej części wpisu wytłumaczę, dlaczego namawiam Was, by mięsne obiady zamienić, przynajmniej raz w tygodniu na te roślinne oraz zaproszę Was na film "Punkt Krytyczny. Energia OdNowa". Póki co, przedstawiam Wam przepis na pyszne kotlety z czerwonej soczewicy. 


poniedziałek, 1 maja 2017

Jajka faszerowane pieczarkami

Jajka to bogactwo białka, witamin oraz cennych dla naszego zdrowia kwasów tłuszczowych. Pewnie dlatego też stały się podstawowym elementem naszej diety. Lubimy jajka na śniadanie, do obiadu, a na kolację tym bardziej. Ja dziś przygotowałam z nich pyszną przekąskę - jajka faszerowane pieczarkami. Wybrałam jajka ekologiczne - prosto od szczęśliwych kur moich rodziców. A no właśnie, ekologia to temat, który w ostatnich czasach bardzo mocno nas dotyczy. Dlaczego jest tak ważny i dlaczego Wam o nim wspominam, możecie dowiedzieć się dzięki filmowi "Punkt Krytyczny. Energia odNowa", o którym opowiem Wam w kolejnej części wpisu. Zapraszam


środa, 26 kwietnia 2017

Sałatka makaronowa z pieczarkami

Bardzo lubię sałatki na bazie makaronu, są pożywne i w zasadzie można je przygotować z dowolnymi składnikami. Ta sałatka z dodatkiem smażonych pieczarek jest prosta i bardzo smaczna. Pewnie dlatego często gości na naszym stole, a gdy zostanie jeszcze coś na drugi dzień, zabieramy ją ze sobą do pracy na lunch. Zapraszam

poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Chipsy warzywne

Dziś chciałabym z Wami poruszyć istotny temat, który dotyczy każdego z nas - temat ekologii. Brzmi poważnie, a przecież to takie proste - mamy wybór! Nasze wybory żywieniowe, czyli to co ląduje na naszym talerzu  mają ogromny wpływ na środowisko. Czy wiecie, że w skali globalnej odsetek emisji gazów cieplarnianych pochodzących z hodowli zwierząt jest wyższy niż ten pochodzący z transportu? A wszystko dlatego, że m.in. pod pastwiska intensywnie wycina się drzewa. Wybierajmy więc produkty lokalne i w miarę możliwości roślinne.

Jeśli temat Was interesuje, jeśli czujecie się choć troszkę odpowiedzialni za naszą planetę zapraszam Was na pierwszy polski pełnometrażowy film oraz dziesięcioodcinkowy serial na temat zmiany klimatu i nieuniknionej rewolucji energetycznej „Punkt krytyczny - Energia odNowa". Premiera filmu odbędzie się w weekend otwarcia festiwalu Millennium Docs Against Gravity w Warszawie, czyli 14 maja 2017r. Oprócz pokazów podczas festiwalu, „Punkt krytyczny - Energia odNowa" będzie można zobaczyć w ośmiu polskich miastach: Krakowie, Bydgoszczy, Gdańsku, Gdyni, Szczecinie, Katowicach, Łodzi, Lublinie i dwóch za granicą: Berlinie i Brukseli. Projekcje odbędą się w ramach bezpłatnych pokazów, na które będzie można się zarejestrować na stronie kampanii energiaodnowa.pl.

A jako smaczną inspirację zostawiam Wam pomysł na chipsy warzywne. Zdrowe i lokalne produkty w formie mojej ulubionej przekąski, która nie tuczy ;) Zabierzcie je ze sobą do szkoły, czy pracy albo na majówkowy piknik. Zapraszam