Translate

niedziela, 15 października 2017

Energia w naszych domach PUNKT KRYTYCZNY

Korzystając z chwili, kiedy to po pięknym, słonecznym dniu mam chwilę na refleksję, chciałabym Was zaprosić na kolejny odcinek serii PUNKT KRYTYCZNY - Energia w naszych domach. Temat ważny dla każdego z nas, bowiem szukając odpowiedzi na nurtujące nas pytanie - jak oszczędzać na rachunkach, uzyskujemy również odpowiedź, jak dzięki oszczędnościom możemy uratować naszą planetę. 


poniedziałek, 9 października 2017

Alternatywny transport PUNKT KRYTYCZNY

"Przez miliony lat to natura regulowała klimat ziemi, jednak później coś się zmieniło. Dzięki paliwom kopalnym zaczęliśmy przekształcać świat, aż w końcu zagroziliśmy planecie na której żyjemy. Jedno jest pewne, nadszedł czas na zmianę"
Zapraszam Was na kolejny, pięciominutowy odcinek serii "Punkt Krytyczny" - ALTERNATYWNY TRANSPORT, który sprawił, że mocno zastanowiłam się nad tym, co ja jako jednostka mogę zrobić dla świata. 

czwartek, 5 października 2017

Kurczak z cukinią i bakłażanem w sosie pomidorowym

Kurczak w duszonych warzywach to pomysł na szybki i zdrowy obiad. Uwielbiam takie dania, nie dość, że są pyszne to i pracy przy nich tyle co nic. No i wystarczy tylko jeden garnek :) Danie możemy podać z ulubionym pieczywem, ryżem lub makaronem. Zapraszam.

czwartek, 28 września 2017

Rydze na maśle z patelni

Rudy, rudy, rudy rydz... Rydze są uważane za jedne z najsmaczniejszych grzybów, które można spotkać w polskich lasach. Występują w największej ilości w Bieszczadach, a rozpoznać go można po tym, że po przekrojeniu wydziela pomarańczowe mleczko - stąd nazwa mleczaj rydz. By jak najlepiej wydobyć ich smak, polecam rydze usmażyć na maśle z odrobiną czosnku oraz podać z dobrym pieczywem. Zapraszam po przepis.


poniedziałek, 25 września 2017

Jedz lokalnie, czyli Punkt Krytyczny - Rewolucja Żywieniowa

W ramach projektu "Punkt Krytyczny. Energia odnowa", o którym pisałam Wam przed majową premierą (np. tutaj), dziś chciałabym Was zaprosić na pierwszy z dziesięciu odcinków serii "Punkt krytyczny" o bardzo ważnej tematyce, czyli rewolucji żywieniowej. 
Odcinek trwa pięć minut, a lektorem ponownie jest Marcin Dorociński.

czwartek, 21 września 2017

Sałatka z roszponki z kurczakiem

Po urlopie pełnym dobroci, czas na zdrowe i dietetyczne sałatki. Roszponka z kurczakiem, delikatną mozzarellą oraz kukurydzą to idealna propozycja na szybką i pełną smaku kolację lub lunch. Wspaniale sprawdzi się jako drugie śniadanie do pracy. Zapraszam :)


środa, 6 września 2017

Śmietankowy tort z letnimi owocami

Jak powszechnie wiadomo, wyjątkowa okazja wymaga wyjątkowego tortu. I w taki oto sposób poproszono mnie o upieczenie urodzinowego tortu. Jako, że specjalistką od wypieków nie jestem, bardziej lubię je zjadać niż piec, pomyślałam o czymś prostym, lekkim i z sezonowymi owocami. Padło na tort śmietankowy z truskawkami, malinami i borówkami amerykańskimi. Biszkopt upiekłam wg mojego niezawodnego przepisu i się udało. Tort wyszedł przepyszny. Delikatny, słodki i lekko kwaskowaty, a do tego cieszył oko. Zapraszam po przepis :)

czwartek, 31 sierpnia 2017

Zupa miso

Tradycyjna, japońska zupa miso to połączenie bulionu dashi oraz pasty miso - powstałej ze sfermentowanej soi (pastę można kupić już w większości sklepów). Takie zestawienie smaków ma nam zapewnić legendarny piąty smak umami. 
Ja swoją zupę przygotowałam na domowym bulionie z warzyw i zapewniam, że zupa jest równie smaczna. No właśnie, z tą smacznością jest różnie, jedni ją uwielbiają, a inni nienawidzą. Myślę, że sami powinniście wyrobić swoje własne zdanie. 
W kwestii dodatków panuje tu dowolność: grzyby shitake, wędzone tofu, dymka, nori oraz prażony sezam to mój wybór. Jeśli zależy Wam, by zupa była bardziej treściwa, dodajcie do niej makaron np. gryczany oraz coś zielonego - nawet polski jarmuż i gotowe. Zapraszam :)

środa, 23 sierpnia 2017

Zapiekanka warzywna w sosie czosnkowym

Wykorzystując sezon na świeże warzywa, przygotowaliśmy z nich zdrową i dietetyczną zapiekankę. Takie danie to pomysł na obiad albo lunch do pracy, ponieważ smakuje i na ciepło i na zimno. Zapraszam po przepis :)


środa, 9 sierpnia 2017

Makaron z wędzonym łososiem

Dziś chciałam Wam zaprezentować pomysł na szybki i bardzo zdrowy obiad. Wystarczy kilka składników i kilka minut, a pyszne danie będzie gotowe. Połączenie pełnoziarnistego makaronu, wędzonego łososia, sałaty i sosu jogurtowo-koperkowego jest nie tylko sycące, ale też bardzo smaczne. Zapraszam!


środa, 2 sierpnia 2017

Jogurtowe ciasto z rabarbarem

Dziś chciałam Wam zaprezentować jogurtowe ciasto z rabarbarem w zdrowszej wersji. Zamiast białego cukru znajdziecie w nim miód oraz cukier muscovado, który porównuje się do miodu, dzięki jego właściwościom. Zawiera on bowiem wapń, fosfor, żelazo, potas, magnez i sód, a także witaminy z grupy B oraz witaminę A i C. Cukier muscovado zawiera również antyoksydanty i błonnik pokarmowy. Uważa się, że chroni on przed nowotworami, wpływa na utrzymanie stabilnego poziomu we krwi, a nawet pozytywnie działa na pracę nerek. Samo ciasto jest lekko słodkie i wilgotne, dzięki marmoladzie z rabarbaru. Idealne do popołudniowej kawy. Inspirację znalazłam tu. Zapraszam :)


środa, 26 lipca 2017

Ramen - przepis

Ramen, czyli japoński rosół z makaronem, warzywami i porcją mięsa do Japonii trafił prosto z Chin - i to z pewnością widać. Na szczęście z Japonii trafił także na nasze stoły. Na szczęście, ponieważ to najlepsza zupa jaką kiedykolwiek jadłam. Ilość smaków przeplatających się między sobą jest oszałamiająca. Od słonego po słodki, cała paleta smaków. Oczywiście z ramenem jest jak z naszym polskim rosołem - ile domów, tyle przepisów :) Jego przygotowanie niestety jest czasochłonne i wymaga włożenia w to dużo serca, ale zapewniam, że warto. Także ilość składników do ugotowania ramenu jest dosyć długa, jednak wiele z nich, np. bonito, wakame, czy mirin wykorzystacie przy kolejnym gotowaniu. Dodatki jakich użyjecie do podania dania, zależą już od Waszego gustu i Waszej wyobraźni. Ja wzorowałam się na przepisie Klaudyny Hebdy, która wspaniale opisała krok po kroku jego przygotowanie. Zapraszam zatem po mój przepis ;)


poniedziałek, 24 lipca 2017

Pizza dietetyczna na owsianym spodzie z kurczakiem

Człowiek jest tylko człowiekiem i czasem pizzę musi zjeść, prawda? By jednak nie cierpieć na późniejsze wyrzuty sumienia, warto pizzę zrobić samemu i przygotować ją ze zdrowych składników. Dziś proponuję pizzę na owsianym spodzie, który otrzymałam z rozdrobnionych płatków owsianych. Tak przygotowane danie jest zdrowe i sycące. Kawałek takiej pizzy ma około 80 kcal, czyli kilkakrotnie mniej niż ten z tradycyjnej pizzerii. Pizza starcza dla dwóch głodnych osób :) Inspirację dla tego przepisu znalazłam TU. Zapraszam!


czwartek, 13 lipca 2017

Jogurtowy deser z owocami

Deser kojarzy nam się z czymś słodkim, często kalorycznym i wchodzącym w "boczki". Ale przecież nie musi taki być. Wystarczy połączyć ulubione owoce z jogurtem naturalnym i już słodki deser gotowy. Zachcianka zaspokojona, a przy okazji organizm otrzymał witaminki. Przy wyborze jogurtu naturalnego, uczulam by czytać skład. Jogurt to nic innego jak mleko oraz żywe kultury bakterii jogurtowych. Produkty, które zawierają inne składniki takie jak np. mleko w proszku, są już okłamaną jego wersją. Niestety tych drugich na rynku jest coraz więcej, stąd szybko możemy zostać "nabici w butelkę". Zapraszam po przepis.


środa, 28 czerwca 2017

Owsianka z gruszką, miodem i migdałami

Jak wiecie od ponad miesiąca jestem na diecie. Prócz chęci zgubienia zbędnych kilogramów, byłam zmuszona zadbać o swoje zdrowie. Z ratunkiem przyszła mi mgr Adrianna Barczyńska, którą przy okazji bardzo polecam. Adrianna opracowała dla mnie plan żywieniowy, dzięki któremu pozbyłam się kilku kilogramów i co najważniejsze kilku centymetrów w obwodzie ciała. Każdy dzień jest dla mnie motywacją do działania i powodem do uśmiechu. Posiłki, które sobie przygotowuję są pyszne, nieskomplikowane, a przy tym nie wydaję na jedzenie fortuny :) Moją ulubioną pozycją na śniadanie jest właśnie ta owsianka. Dodatek gruszki, miodu i płatków migdałowych jest dla mnie idealną kombinacją smaków. Przygotowuję ją w 2 minuty i zjadam równie szybko - tak mi smakuje ;) Może i Wam przepis się przyda? Pamiętacie, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i nie powinniśmy go omijać.