Translate

niedziela, 24 lutego 2019

Czy warto filtrować wodę? Dzbanek filtrujący Aquaphor Onyx

Dzbanek filtrujący wodę mamy w domu od dawna. Jakiś czas był używany, potem poleżał trochę w szafie, by od ostatniego, upalnego lata działał na najwyższych obrotach. Po prostu będąc w ciąży moje zapotrzebowanie na wodę wzrosło, a noszenie ze sklepu ciężkich butelek było niczym przyjemnym, nie wspominając już o ekologii i tonach wynoszonych plastików.
Jakiś miesiąc temu otrzymałam propozycję przetestowania dzbanka filtrującego AQUAPHOR ONYX. Zgodziłam się, by sprawdzić jak się spisze i porównać go z moim już wyeksploatowanym dzbankiem innej firmy.

Kilka faktów na temat produktu: Dzbanek ONYX wykonany jest w stylu vintage - ładny, prosty i nieprzekombinowany. Pasuje do każdego wnętrza. Poręczna rączka sprawia, że trzyma się go stabilnie, mimo sporej pojemności wody. Wygodny system nalewania wody (flip-top) jest jego atutem. Dostępny jest w dwóch klasycznych kolorach: białym i czarnym.

W dzbanku filtrującym ONYX znajduje się wkład B25MG, który jak zapewnia Producent, jest najnowszym osiągnięciem technologicznym Aquaphor. Wkład ten wzbogaca wodę w magnez, ale też zapobiega osadzaniu się kamienia. Dodatkowo dzięki włóknie Aqualen, skutecznie usuwa jony metali ciężkich (np. rtęć, ołów żelazo) oraz usuwa z wody m.in. chlor, fenol, pestycydy, sprawiając, że woda traci nieprzyjemny, nierzadko metaliczny posmak i zapach.


Jakością dzbanka ONYX jestem miło zaskoczona. Woda w nim przefiltrowana jest o wiele smaczniejsza (w porównaniu do mojego poprzedniego dzbanka). To na prawdę czuć. I każdy kto spróbuje tego porównania podziela moje zdanie. Tak na prawdę jest to zasługa dobrego filtra Aquaphor, którego serdecznie polecam.
Dzbanek ONYX bardzo szybko zyskał aprobatę wśród domowników. Został naszym rodzinnym dzbankiem. Mieści ponad 2 litry wody, dlatego nie musimy go co chwilę napełniać. Sama filtracja trwa 3 minuty. Dostępność wkładów sprawdziłam i najtaniej można je nabyć w sklepach internetowych lub popularnym dyskoncie (cena ok. 10 zł). Wydajność filtra to 200 litrów. Dzbanek wyposażony jest w mechaniczny wskaźnik zużycia filtra, który działa na zasadzie liczenia ilości otwarć górnej klapki dzbanka. Funkcja przydatna, jednak jego mankamentem jest to, że licznikiem można poruszyć i tym samym zafałszować obliczenia.

Podsumowując, jeśli jakość wody w Waszych kranach pozostawia wiele do życzenia, dzbanek filtrujący może okazać się strzałem w 10! Uciążliwe kupowanie setek butelek wody miesięcznie, a potem segregacja plastiku może zostać już tylko wspomnieniem. Tak jak to stało się w moim domu. Szczerze mówiąc jestem szczęśliwa z tego faktu. Oszczędzam pieniądze, dbam o zdrowie swoje i moich bliskich oraz o środowisko. Więc jeśli zapytacie mnie, czy warto kupić dzbanek Aquaphor odpowiem, że warto :)



Kolor
Pojemność wody filtrowanej
2.1 l (8 szkl.)
Wydajność wkładu
200 l

DANE TECHNICZNE

Pojemność dzbanka:4.2 L
Pojemność wody filtrowanej2 L
Szybkość filtracji:do 3 min
Rodzaj pokrywkiuchylna z licznikiem zużycia wkładu
Wymienny wkład filtrujący:Aquaphor B25 (Mg) MAXFOR
Wydajność wkładu:200 L
Wymiana wkładu filtrującego:co dwa miesiące
Wskaźnik zużycia wkładmechaniczny

8 komentarzy: