Translate

wtorek, 9 kwietnia 2019

Sernik z mlekiem w proszku

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych postanowiłam przetestować już wcześniej nowy przepis na sernik, który poleciła mi koleżanka. Przepis wydał mi się bardzo ciekawy, gdyż do masy serowej dodaje się mleko w proszku. Po upieczeniu okazało się, że to jeden z lepszych serników jaki jadłam. Wysoki, puszysty i bardzo delikatny. Do tego przygotowuje się go ekspresowo, ponieważ upiekłam go na gotowych herbatnikach. 
Przy okazji zakupów składników, zaopatrzyłam się też w moje ulubione pomoce kuchenne marki Stella. W przedświątecznym czasie spędzę sporo czasu w kuchni, dlatego trochę tego potrzebuję :) Moim odkryciem jest papier do pieczenia w arkuszach . Genialna sprawa - nic nie trzeba docinać, a pasuje jak ulał na dużą formę do pieczenia. Na pasztet i babki kupiłam gotowe formy jednorazowego użytku, a na mięsa folie do pieczenia. Polecam :)

SKŁADNIKI: (duża blacha 25 x 35 cm)
  • 1 kg sera twarogowego w wiaderku
  • 1 szklanka cukru (dałam niepełną)
  • 6 jajek rozmiar L
  • 1 szklanka pełnotłustego mleka
  • 3/4 szklanki oleju
  • 2 szklanki mleka w proszku
  • 2 budynie waniliowe bez cukru
  • 200 g herbatników kakaowych
  • cukier puder do posypania
PRZYGOTOWANIE:

1. W bardzo dużej misce miksujemy ser z cukrem i żółtkami.

2. Następnie do sera dodajemy mleko w proszku oraz budynie w proszku i delikatnie miksujemy.

3. Wciąż miksując dolewamy do sera małym strumieniem olej, a następnie mleko.

4. Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli i drewnianą łyżką delikatnie wmieszać do masy serowej.

5. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia (polecam papier w arkuszach Stella). Na spód blachy wyłożyć herbatniki i delikatnie, najlepiej chochlą wylać masę serową (mi w jednym miejscu podniosło herbatniki).

6. Sernik piec w nagrzanym piekarniku do 180 st. C przez 60 minut. Po upieczeniu od razu wyciągnąć z pieca i odstawić do ostygnięcia. Schłodzony posypać cukrem pudrem lub polać polewą.



9 komentarzy:

  1. Właśnie myślałam nad jakimś nowym pomysłem na świąteczny sernik więc przyszłaś mi z pomocą!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie a produkty Stella są super pozdrawiam Anita Z z AZgotuj

    OdpowiedzUsuń
  3. sernik na święta to obowiązkowa pozycja, pysznie wygląda;0

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem to po prostu bardzo pysznie wygląda.Sam bym to jadł dzień i noc tak naprawdę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbowałam ten przepis na święta - sernik wyszedł pyszny! A przede wszystkim był łatwy do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ależ pyszny musi być ten serniczek

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy przepis. Z mlekiem w proszku nigdy nie robiłam i nie jadłam. Jestem ciekawa jak smakuje.

    OdpowiedzUsuń