Translate

poniedziałek, 1 września 2014

Ogórki w zalewie musztardowo - miodowej

Mam nadzieję, że Was nie zanudzę przetworami, ale koniecznie muszę zapisać ten przepis. Ogórki są pyszne! Gdyby nie brak miejsca na kolejne słoiki to z pewnością przygotowałabym ich więcej! Zapraszam!


SKŁADNIKI:

- 4 kg ogórków gruntowych
- główka czosnku
- 5 szklanek wody
- 1 szklanka octu 10%
- 1 szklanka cukru
- 4 łyżki miodu
- 4 łyżki musztardy kremskiej
- 3 łyżki soli
- gorczyca, ziele angielskie, liść laurowy

PRZYGOTOWANIE:

Ogórki kroimy na cztery części. W garnku przygotowujemy zalewę: wodę, ocet, cukier, sól, miód oraz musztardę zagotowujemy. Do wyparzonych słoików układamy ząbek czosnku, łyżeczkę gorczycy, ziele angielskie oraz liść laurowy. Układamy pokrojone ogórki po czym zalewamy gorącą zalewą. Pasteryzujemy w wodzie ok 15 min. od zagotowania. Układamy na ściereczce wieczkiem do dołu aż do wystygnięcia. Gotowe do spożycia po kilku dniach. Smacznego!


19 komentarzy:

  1. Takich ogórków jeszcze nie próbowałam. Chętnie to zmienię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś je robiłam , są pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też je robię, ale w małej ilości- nie mam już miejsca a te niestety sama jem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham połączenie musztardy i miodu! To mój ulubiony dressing do sałatek, z ogórkami też musi być super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Intrygujący smak i pysznie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie w domu nie ma na nie zbyt wielu zwolenników :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak, to połączenie bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takich jeszcze nie robiłam, muszą być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Takich jeszcze nie robiłam, muszą być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na ile słoików wystarczy tej zalewy ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziś zrobiłam. Zobaczymy jakie wyjdą. 😉

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, zrobiłam na próbę ogórki z tego przepisu,czyli z 2kg ogórków, zmniejszyłam też ilość zalewy (czyli na 2kg ogórków połowa porcji zalewy), ale niestety zalewy nie wystarczyło , także myślę że na 4kg ogórków też nie wystarczy zalewy , lepiej od razu zrobić więcej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy soli w przepisie nie jest za dużo do zalewy ?

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie robię. Na razie mogę podpowiedzieć tyle, że jak robicie jak ja z połowy ilości ogórków podanej w przepisie to zalewy trzeba zrobić więcej niż z połowy składników :) na pewno będą pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziś będę robić zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Robiłem pierwszy raz w zeszłym roku i wyszły petarda.
    Moja żona mówi kto to będzie jadł a sama jak spróbowała to nie chce już innych

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy wieczka po odwróceniu muszą być wklęsłe? Bo mi niestety nie złapało :(

    OdpowiedzUsuń