Translate

sobota, 25 sierpnia 2018

Parfait chałwowe z musem z mango

Parfait, czyli francuski deser składający się w oryginale z ubitych żółtek wraz z cukrem oraz ubitą śmietanką. Ja dziś przygotowałam Parfait o smaku chałwy. Pominęłam surowe żółtka, których nie wolno jeść kobietom w ciąży, a zamiast nich użyłam serka mascarpone. 
Jeśli lubicie dobrą chałwę, nie taką zwykłą ze sklepu, a taką tradycyjną, wytwarzaną z dobrych jakościowo składników mogę Wam polecić źródło, gdzie ową chałwę można dostać. Mianowicie na stronie http://www.chalwiarnia.pl/ zamówicie tradycyjną i godną uwagi chałwę prosto z Grecji. Miałam przyjemność wypróbować chałwę z czekoladą i orzechami, która skradła moje serce oraz waniliową, z której powstało moje Parfait. Nigdy nie jadłam lepszej chałwy :) Bogata oferta tychże słodkości sprawi, że każdy znajdzie tam coś dla siebie. Zapraszam!


SKŁADNIKI:

  • 250 g chałwy waniliowej
  • 200 g serka mascarpone
  • 100 ml śmietanki 30%
  • 30-50 g cukru
  • mango

PRZYGOTOWANIE:

1. Dobrze schłodzoną śmietankę ubić wraz z cukrem.

2. Ręcznym blenderem szybko połączyć serek mascarpone z pokruszoną chałwą.

3. Masę chałwową połączyć z ubitą śmietanką i wyłożyć do formy. Ja użyłam formy do keksa, którą uprzednio wyłożyłam papierem do pieczenia. Całość mrozimy przez 5 godzin.

4. Mango obieramy i miksujemy na gładki mus. Na talerzykach wykładamy łyżkę musu oraz porcję Parfait. Smacznego!


4 komentarze:

  1. Piekne parafinki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, prosty przepis i wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam na urodziny, ciekawe smaki- wszystkim bardzo smakowało.
    Dopominają się cały czas, żebym jeszcze zrobiła:)

    OdpowiedzUsuń