Translate

piątek, 25 marca 2016

Sałatka warstwowa z mięsem mielonym Król Imprezy

Ta sałatka to hit każdej imprezy. Naprawdę! Pierwszy raz ją jadłam na Sylwestra i od tego czasu jest moim numerem 1. Przepis na nią dostałam od koleżanki, więc szybciutko dzielę się nim z Wami. Może zagości na Waszym stole w najbliższy weekend? A przyznam, że jest warta salonów :)
Ps. Dziękuję Martuś :)


SKŁADNIKI: duża, szklana miska

  • 500 g mięsa mielonego (najlepiej samemu zmielić np. łopatkę) + łyżka oleju
  • 4 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 500 g pieczarek + 3 łyżki małsa/oleju
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 puszka czerwonej fasolki
  • 1/2 główki sałaty lodowej
  • 2 czerwone cebule
  • 300-500 g pomidorków koktajlowych 
  • 500 ml jogurtu naturalnego
  • 6 łyżek majonezu 
  • 200 g startego sera żółtego
  • 1 op. nachos (np. solone)
  • sól i pieprz
  • papryka mielona słodka i ostra
  • 4 ząbki czosnku
PRZYGOTOWANIE:

Wszystkie warzywa tego wymagające myjemy. a warzywa z puszki odsączamy.

Czerwoną cebulę kroimy w kostkę. Na dużej patelni i na odrobinie tłuszczu podsmażamy mięso, które przyprawiamy 3 ząbkami czosnku przeciśniętymi przez praskę, solą, pieprzem i paprykami. W połowie smażenia dodajemy cebulę, a gdy ta zmięknie dodajemy koncentrat pomidorowy. Wszystko dokładnie mieszamy i studzimy.

Umyte i osuszone pieczarki kroimy w plasterki i podsmażamy na tłuszczu. Studzimy.

Jogurt mieszamy z majonezem, dodajemy przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Całość doprawiamy solą, pieprzem, mielonymi paprykami i dobrze mieszamy.

W misce układamy warstwowo:
- porwana sałata
- pokrojone na pół pomidorki koktajlowe
- mięso mielone
- pieczarki
- kukurydzę
- fasolkę
- cały sos
- tarty ser
- pokruszone nachos (1/2 opakowania)

Resztę nachos układamy w misce, tworząc koronę. Sałatkę wkładamy do lodówki na kilka godzin. Smacznego!

Rada: Jeśli chcecie, by Wasza sałatka nie zaszła szybko wodą, sos, ser i chipsy należy wyłożyć przed samym podaniem na stół.


12 komentarzy:

  1. Pysznosci, przy najbliższej okazji na pewno spróbuję :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatka wyglądaja wspaniale i zachęcająco!

    OdpowiedzUsuń
  3. w tym roku zrobiłam Gyrosa, ale tę sałatkę też mam na swojej liście do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze jej nie robiłam, ale do wypróbowania czeka na liście :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta sałatka zawsze robi wrażenie. A na dodatek jest pyszna. Dobrze, że o niej przypomniałaś:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam na Święta, znajomym smakowała na tyle, że na Sylwestra też się jej domagali :P super jest :) pozdrawionka :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zrobiłam mi ten jogurt wogóle nie pasuje

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zrobiłam z moim własnym sosem czosnkowym 😀Pierwsza klasa wszyscy się zajadają i powtarzają przepis 😀Polecam przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Trochę zielonego dla zdrowia i czerwonego dla uciechy. I ta chrupiąca korona. Pięknie wygląda.

    OdpowiedzUsuń