Translate

poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Szakszuka, czyli jajka na pomidorach

Szakszuka to danie pochodzące z Tunezji i w naszym języku oznacza "mieszankę". Tradycyjnie jest to połączenie pomidorów i cebuli podsmażonych na oliwie wraz z jajkami, danie doprawia się pieprzem, kminkiem, kolendrą i papryką. Białka jajek powinny być całkowicie ścięte, a żółtka płynne. Moja wersja jest bardziej spolszczona. Do szakszuki dodałam pieczarki, a całość doprawiłam ulubionymi ziołami. Zapraszam po przepis :)


SKŁADNIKI:

  • 3-4 jajka
  • 4 duże pomidory (lub z puszki poza sezonem, ja dodałam też kilka koktajlowych)
  • 5 pieczarek
  • 1/2 cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • 1-2 łyżki tłuszczu (masło klarowane lub olej)
  • 1/4 łyżeczki ostrej papryki
  • 1/2 łyżeczki suszonych ziół
  • sól i pieprz

PRZYGOTOWANIE:

1.Pomidory można sparzyć i obrać ze skórki, następnie sam miąższ pokroić w kosteczkę. Pieczarki obrać i pokroić w plasterki, cebulę w kosteczkę, a czosnek posiekać.

2. Na patelni rozgrzać tłuszcz, wrzucić cebulę i smażyć aż się zeszkli. Następnie dodać czosnek, a po minucie pieczarki.

3. Gdy pieczarki zmiękną, dodać pomidory, doprawić i smażyć aż sok się zredukuje.

4. W podsmażonych pomidorach zrobić 3-4 wgłębienia i w każde z nich wbić jajko. Jajka doprawić solą i pieprzem.

5. Patelnię przykryć pokrywką i dusić przez ok. 4-5 minut, aż białka się zetną.

6. Podawać gorące ze świeżym pieczywem. Smacznego!


2 komentarze:

  1. uwielbiam! :) dość często robię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajny pomysł na troszkę inne śniadanko weekendowe!

    OdpowiedzUsuń