Translate

poniedziałek, 24 lutego 2014

Gulasz z łopatki wieprzowej

Dziś podzielę się z Wami moim ulubionym sposobem na przygotowanie gulaszu. Gulasz to danie bardzo rozgrzewające i syte - w sam raz na aurę panującą za oknem. Można go dowolnie modyfikować np. dodając paprykę, czy inne warzywa. Sos zagęścić śmietaną, lub mięso po obsmażeniu podlać winem. Zapraszam!
SKŁADNIKI:

- 1/2 kg łopatki wieprzowej
- 1 marchewka
- 2 gałązki selera naciowego
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 2 szklanki bulionu
- przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka i ostra
- olej do smażenia

PRZYGOTOWANIE:

Łopatkę myjemy, osuszamy i kroimy w kostkę (ja dodatkowo oczyszczam ją z całego tłuszczu). Mięso przekładamy do miski, przyprawiamy, dodajemy łyżkę oleju i mieszamy. Odkładamy na godzinę do lodówki. Warzywa myjemy i obieramy. Marchewkę, seler oraz cebulę kroimy w półksiężyce, czosnek siekamy. Na gorącej patelni rozgrzewamy olej. Wrzucamy mięso i mocno obsmażamy. Teraz dodajemy cebulę, czosnek oraz marchewkę. Po minucie dodajemy seler i chwilkę smażymy. Na patelnię wlewamy bulion, przykrywamy i dusimy aż do miękkości. Sos ewentualnie przyprawiamy wg gustu i/lub zagęszczamy śmietaną. Gulasz podajemy z kaszą lub ziemniakami. Smacznego!


10 komentarzy:

  1. aż się głodna zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardziej taka zupa, prawda? U mnie w domu się tego nie przygotowuje, a szkoda.. taki dobry kawał mięcha zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można mięcho jeść osobno. Jednak ja podrabiam sos śmietaną i podaję na kaszy wraz z ogórkiem kiszonym. Poezja smaków :)

      Usuń
    2. Dobry gulasz na chłody jest najlepszy. Dziś na obiad zrobiłam go z kaszą gryczaną. Ja swój zagęszczam śmietaną a jak zostaje, to robię z niego zupę gulaszową:))

      Usuń
  3. gdy zimno idealny do rozgrzania się:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pysznie wygląda ten gulasz!

    OdpowiedzUsuń
  5. ale po co mięso pozbawiać tłuszczu - tłuszcz jest nośnikiem smaku i wbrew błędnym stereotypom jest bardzo pożyteczny dla układu krwionośnego (trzeba ograniczyć węglowodany)

    OdpowiedzUsuń
  6. zrobiłam, zjedliśmy ze smakiem i bardzo dziękuję za fajny przepis!
    pozdrawiam, Krista

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń