Translate

środa, 12 czerwca 2013

Sałatka ze szpinaku i rukoli z kurczakiem i truskawkami

Sezon na szpinak ogródkowy już się zaczął. Korzystam ile mogę! Co prawda poniedziałkowy grad (wielkości piłeczek tenisowych) zniszczył większość grządek, ale żyję nadzieją, że warzywka się opamiętają i jeszcze coś z nich będzie... 
Zapraszam!



SKŁADNIKI:

- 2 duże garści baby szpinaku
- 1 garść rukoli
- kilka liści sałaty masłowej
- pierś z kurczaka
- 2 ogórki gruntowe
- kilka truskawek
- 3 młode ziemniaczki
- przyprawa do kurczaka po staropolsku
- olej do smażenia
- ulubiony sos (u mnie ten)

PRZYGOTOWANIE:

Fileta myjemy, osuszamy, kroimy w drobną kostkę. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oleju, podsmażamy na niej kurczaka oprószonego przyprawą, studzimy. Ziemniaki obieramy i kroimy w mniejsze kawałeczki. Gotujemy al dente i podsmażamy w tej samej przyprawie na złoto. Szpinak, rukolę, sałatę, ogórki i truskawki myjemy i obieramy. Na dużym talerzu układamy kilka liści sałaty, na niej garść szpinaku i troszkę rukoli. Dodajemy pokrojonego ogórka, kurczaka i ziemniaczki. Talerz dekorujemy truskawkami i skrapiamy sosem. Smacznego!

 

Zielnik Kuchenny 2013Truskawkowy zawrót głowy 2013
Ostatnie kuszenie

Kolacja w czasie sesji!


15 komentarzy:

  1. Szpinak odrośnie.
    A sałatkę chętnie bym skosztowała.
    Pyszna kompozycja smaków i składników!

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka sałatka to rozkosz dla podniebienia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna sałatka, lubię połączenie szpinaku z rukolą... a co do szpinaku i pogody...czekam na słońce, bo u mnie szpinak z zrobił się żółty i przygnił.

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy sposób na wykorzystanie truskawek ;) miałam 2 koszyki, szoda, że tak późno znalazłąm ten przepis :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe połączenie, nawet nie myślałam o dodaniu truskawek do szpinaku.
    Pozdrawiam.
    http://gotujzgulgotkiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. A u mnie szpinak nie chce rosnąć. I nawet gradu nie potrzebuje. Podziwiam twój i gratuluję zbiorów. Za to truskawki mam jak malowanie. Już nie mogę się doczekać aż będą dojrzałe. Świetną sałatkową propozycję złożyłaś. Na pewno skorzystam. Pozdrawiam ciepło:))

    OdpowiedzUsuń
  7. O matko! Ja w tym roku po raz pierwszy posiałam różne cuda w ogródku i chyba bym się pochlastała jakby mi taki grad wszystko popsuł :( Pozdrawiam i dziękuję za udział w truskawkowej akcji!

    OdpowiedzUsuń
  8. Super sałatka, na pewno jest tak samo pyszna jak wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super sałatka, na pewno jest tak samo pyszna jak wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  10. pyszna i lekka sałatka:D idealna dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Smaczne jedzonko, lekkie i kolorowe, czyli dokładnie tak jak lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszna sałatka:)! A u mnie też szpinak tylko w sałatce ziemniaczanej...

    OdpowiedzUsuń
  13. nie miałam okazji jeść rukoli, ale resztę składników wielbię, więc i sałatkę wpałaszowałabym z miłą chęcią :D

    OdpowiedzUsuń
  14. doskonałe połączenie smaków:) wygląda obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń