Translate

niedziela, 3 marca 2013

Pietruszkowa zupa krem z serowymi ptysiami

Chciałabym się z Wami podzielić przepisem na pyszną zupkę pietruszkową, którą zostałam poczęstowana na piątkowym spotkaniu u Doroty. Przyznam szczerze, że nie spodziewałam się, że będzie tak smaczna! Z domowymi, serowymi ptysiami zupa tworzy duet idealny. Lekki ale bardzo pożywny. Idealny na wiosnę. Polecam!


SKŁADNIKI:

Zupa:
- 6 pietruszek
- 2 natki pietruszki
- 4 skrzydełka z kurczaka
- 100 ml jogurtu naturalnego
- 40 g masła
- sól, pieprz

Ptysie:
- 1 szklanka wody
- 100 g masła
- 1 szklanka mąki
- 2 jajka
- 1 szklanka startego żółtego sera
- sól, pieprz
- świeży tymianek

PRZYGOTOWANIE:

Ptysie: Masło rozpuszczamy w garnku z wodą i solą. Zagotowujemy po czym dodajemy mąkę i mieszamy. Do przestudzonego ciasta dodajemy jajka, ser, posiekany tymianek i doprawiamy pieprzem. Masę wykładamy łyżką na blachę wyłożoną pergaminem i wypiekamy w temperaturze 190*C przez ok. 30 min. 

Zupa: Pietruszkę obieramy i kroimy na mniejsze kawałki, skrzydełka myjemy. Wszystko wkładamy do garnka, zalewamy wodą i zagotowujemy. Gotujemy 15 min. W tym czasie na patelni rozgrzewamy masło i podduszamy na nim posiekaną natkę. Dodajemy ją do zupy wraz z jogurtem. Wszystko dokładnie blendujemy, doprawiamy do smaku i podajemy gorące z przygotowanymi wcześniej ptysiami. Smacznego!


Bardzo dziękuję Dorotce za pyszne spotkanie, podzielenie się przepisem i umożliwienie zrobienia zdjęć :*

18 komentarzy:

  1. wygąda przepysznie,ale bym zjadła taka zupe...

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm nie jadłam takiej zupki:) Wygląda apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. pomysł na serowe ptysie kiedyś podkradnę na pewno!:))))
    pozdrowionka,
    www.tysiagotuje.blogspot.com

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. smakowita! i do tego podana w ślicznym talerzu

    OdpowiedzUsuń
  5. zaskoczyłaś mnie takim połączeniem smaków, ale wygląda tak apetycznie;D

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawie tu ! zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. takiej zupki jeszcze nie jadłam, może być dobra:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z wyglądu przypomina trochę zupę szczawiową ;) Ciekawa jestem smaku...

    OdpowiedzUsuń
  9. Trzeba wypróbować ... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zupy pietruszkowej nie jadłam, muszę koniecznie spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  11. zupa fajna, ale ten przepis na serowe ptysie suuuper:) mój mąż lubi takie bajery w zupie:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego dnia. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie pietruszka jest super, pod każdym względem:)

    OdpowiedzUsuń
  14. blendujemy razem ze skrzydełkami?????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie :) Można mięsko obrać i wrzucić do zupy, jeśli się takie lubi :)

      Usuń
  15. Dla mnie doskonała!
    Chętnie zjadłabym miseczkę...

    OdpowiedzUsuń