Translate

piątek, 14 grudnia 2012

Świąteczne pierniczki

I w moim domu nastał aromatyczny czas "pierniczenia". W każdym zakamarku pachnie miodem i cynamonem. Uwielbiam ten czas. Zapraszam po przepis na świąteczne pierniczki znalezione na blogu u Małgosi. Teraz czekają na dekorowanie, ale to już po weekendzie :)


SKŁADNIKI:

- 2 szklanki mąki
- 3/4 szklanki cukru
- 1/4 szklanki miodu (dałam więcej)
- 1/3 szklanki mleka
- 2 łyżki masła
- 1 jajko
- 1 łyżeczka sody
- 1 łyżeczka przyprawy do piernika (dałam 3 łyżeczki Prymat)

PRZYGOTOWANIE:

Mąkę mieszamy z tłuszczem, cukrem i rozpuszczoną w łyżce wody sodą. Dodaj miód, mleko, jajko i przyprawę do piernika. Zagnieć ciasto i wstaw je na godzinę do lodowki. Po tym czasie rozwałkuj je na ok. pół cm i wykrawaj pierniczki w różnych kształtach. Mi wyszły 4 blachy. Gotowe ciacha piecz w nagrzanym piekarniku do ok. 220*C przez kilka minut (uważaj bo szybko mogą się spalić!!!). Gdy wystygną udekoruj je według Twojej inwencji twórczej :)
Smakowite Prezenty
Wonderful dream!
Potrawy rozgrzewająceCiastka na jeden kęs - NAGRODA

19 komentarzy:

  1. Też się będę zabierac za pierniczki świąteczne. Jedne juz upiekłam, ale zniknęły:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje pierniczki miękną w puszcze ;) A Twoje są urocze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, moje też już miękną :) doczekać się ich nie mogę :)

      Usuń
  3. a ja nie mam czasu kiedy swoich zrobić:( pysznie Ci wyszły:)

    OdpowiedzUsuń
  4. teraz juz wiem na stowe ze i ja musze zrobic takie cudenka w domu:) pychotki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja do pieczenia pierników mam stosunek teoretyczny. I liczę na życzliwe dusze. Na szczęście mam piernikowe źródło i od poniedziałku zabieram się za pieczenia. Ale twój przepis wygląda tak zachęcająco, że zapiszę go sobie i może któregoś dnia...
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzie nie spojrzę to wszędzie pyszne pierniczki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądają apetycznie! :)))

    co powiesz na wzajemną obserwację? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładne foremki masz, bałwanki mi szczególnie w oko wpadły. Udekorowane muszą cudnie wyglądać. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile mam dodać mleka?

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję:) Właśnie zaczynam "robić" Twoje pierniczki!Zobaczymy jakie wyjdą:))) pzdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego wypiekania, moich już troszkę zniknęło, ale jutro będę resztę lukrować :D

      Usuń
  11. Pierniczki są znakomite !!! Łatwe w przygotowaniu ciasto oraz tanie.Dziękuję za przepis i polecam wszystkim:)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę Wesołych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przepis się przydał! Smacznego chrupania i zdrowych, wesołych Świąt!!! :)

      Usuń