Translate

czwartek, 28 czerwca 2012

Ogórki małosolne w sam raz na weekend

Co prawda nie mam jeszcze ogórków na ogródki, ale coraz częściej są w sklepach w dobrej cenie, więc kupiłam i zakisiłam ku radości mego męża :)


SKŁADNIKI: (na 3l słój)

- 2 kg ogórków gruntowych
- kawałek chrzanu (ewentualnie 2-3 liście chrzanu)
- ok. pół główki czosnku
- koper 
- kilka liści wiśni
- sól


PRZYGOTOWANIE:

Wszystko dokładnie myjemy. Do wyparzonego słoja wrzucamy listki wiśni, z boku chrzan i koper, a ogórki układamy warstwami gdzieniegdzie wrzucając obrany czosnek. Większe ząbki przekrawamy na pół. 

Teraz przygotowywujemy solankę, czyli gorącą wodę bardzo dobrze solimy. Ja solę na oko i sprawdzam czy poziom zasolenia jest taki jak lubię. Zaewamy ogórki aż woda je przykryje i stawiamy w bezpiecznym miejscu. 

U mnie na oknie na drugi dzień już były smaczne, a na trzeci małosolne. SMACZNEGO :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz