Translate

środa, 27 czerwca 2018

Pesto bazyliowe ze słonecznikiem

Pesto (pesto alla genovese) to nic innego jak zielony sos na bazie bazylii, oliwy, parmezanu i orzeszków piniowych. Tak przygotowane pesto jest składnikiem wielu włoskich dań, które uwielbiam. W związku z tym, że orzeszki piniowe są drogie, składnik ten można z powodzeniem zastąpić naszymi lokalnymi orzechami lub słonecznikiem. Ja swoje pesto przygotowałam z uprażonych pestek słonecznika. Wyszło pyszne, więc zapraszam po przepis :)


SKŁADNIKI:

  • 1 duża doniczka bazylii
  • 3 łyżki łuskanego słonecznika 
  • 40 g sera grana padano lub parmezanu
  • 50-60 ml oliwy z oliwek
  • ząbek czosnku
  • sól i pieprz do smaku
PRZYGOTOWANIE:

1. Obrywamy liście bazylii, które myjemy i osuszamy. 

2. Czosnek obieramy z łupinki, a słonecznik prażymy na suchej patelni, aż się lekko zarumieni,

3. Ser ścieramy na tarce lub kruszymy.

4. Pesto możemy utrzeć za pomocą moździerza, malaksera lub zwykłego blendera. Umieszczamy wszystkie składniki odpowiednio do moździerza i ucieramy lub do misy malaksera lub jak ja, wszystkie składniki umieściłam w wysokim naczyniu i utarłam ręcznym blenderem. Na końcu pesto doprawiamy solą i pieprzem.

5. Pesto można przechowywać w szczelnie zakręcanym słoiku w lodówce przez około 1-2 tygodnie. Na wierzch słoika można wlać warstwę oliwy dla bezpieczeństwa. Gotowe pesto może nam służyć jako dodatek do makaronów, sałatek, pieczywa lub jako sos do uparowanych warzyw. Smacznego!


2 komentarze: