Translate

środa, 2 grudnia 2015

Kopiec kreta - przepis

Kopiec kreta z pewnością każdy skojarzy z ciastem prosto z paczki. I tu Was zaskoczę, te ciasto przygotowałam sama, ze składników które znam i lubię. Zero dodatkowej chemii. Ciacho jest bardzo proste w przygotowaniu, dlatego namawiam Was do skorzystania z przepisu i omijanie w sklepie półek z gotowymi, niezdrowymi mieszankami do wypieku ciast. Zapraszam!


SKŁADNIKI:
Ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki tortowej
  • 2 jajka (M)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 szklanki cukru
  • 125 g masła/margaryny
  • 2 łyżki kakao
  • nie pełne pół szklanki wody
Krem:
  • 500 ml śmietanki kremówki
  • 0,5 szklanki cukru pudru (lub mniej)
  • 2 śmietan fix-y
  • 100 g dowolnej czekolady, startej na małych oczkach
  • 3 banany + kilka kropel soku z cytryny

PRZYGOTOWANIE:

W rondelku rozpuszczamy masło/margarynę z cukrem, wodą oraz kakao. Całość mieszamy by się nie przypaliło, następnie chłodzimy. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, dodajemy ją po łyżce do wystudzonej masy z margaryny, całość miksując. Na końcu dodajemy lekko ubite jajka i mieszamy do połączenia się składników. Ciasto wylewamy na tortownicę (ok. 22 cm) wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 180 st. C przez ok. 35 min. (do suchego patyczka).

Wystudzone ciasto wydrążamy tak, by zostawić 1,5 cm boków i nienaruszony spód. Wydrążone ciasto rozdrabniamy w rękach.

Śmietankę lekko ubijamy. Śmietanfixy mieszamy z cukrem pudrem, dodajemy do śmietanki i ubijamy na sztywno. Pod koniec miksowania dodajemy startą czekoladę.

Banany obieramy, kroimy na pół i lekko skrapiamy sokiem z cytryny. Układamy je w wydrążonym cieście. Na banany wykładamy całą ubitą śmietankę tworząc kopiec kreta. Wierzch posypać wydrążonym środkiem ciasta, całość schładzamy w lodówce. Smacznego!



10 komentarzy:

  1. To jedno z popularniejszych ciast i jakie smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to ciacho jest przepyszne :) również robiłam swoją wersję domową :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam nigdy takiego z paczki, więc Twojego chętnie skosztuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na jego widok można dostać ślinotoku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ach na to ciasto zawsze mam ochotę :) piękny Ci wyszedł ten kopiec :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zaaawszae lubiłam to ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wstyd się przyznać, ale nigdy nie jadłem tego ciasta :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja robiłam tylko raz, ale już nie pamiętam smaku, wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wowww wyglada jak kupny , a na pewno jest 100razy lepszy ! :)

    OdpowiedzUsuń