Translate

wtorek, 4 sierpnia 2015

Placki jogurtowe z jagodami

Korzystając z okazji, że zostałam na kilka dni słomianą wdową, przygotowałam sobie obiad na słodko - czyli tak jak lubię. Na co dzień muszę wykarmić faceta, więc takie obiady nie wchodzą w grę, prędzej sprawdzają się jako podwieczorek lub po prostu deser. Ale dziś mogłam spełniać tylko swoje zachcianki :) Będąc w pracy marzyłam o czymś słodkim, na szczęście na targu dostałam jeszcze jagody, więc padło na placuszki jogurtowe. Są pyszne! Pulchne i nie tłuste. Idealne na lato. Pewnie zostaną mi jeszcze na jutro, więc drugie śniadanie mam z głowy :) Zapraszam!


SKŁADNIKI:
  • 220 g jogurtu typu greckiego
  • 1 duże jajko
  • 1 szklanka mąki 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 lub 3 łyżki cukru (wg upodobań)
  • 1 łyżka oleju lub stopionego masła
  • 1/2 szklanki oczyszczonych jagód
  • dodatkowo: tłuszcz do smażenia (najlepiej klarowane masło)
PRZYGOTOWANIE:

W misce za pomocą trzepaczki łączymy jogurt, jajko, cukier oraz olej. Do masy dodajemy przesianą mąkę wraz z proszkiem do pieczenia i jeszcze raz mieszamy do połączenia składników. Ciasto odstawiamy na 15 minut. Po tym czasie dodajemy jagody i delikatnie mieszamy.

Na dużej patelni rozgrzewamy tłuszcz i łyżką stołową nakładamy po 4 placuszki. Ciasto może się lekko ciągnąć, dlatego łyżką je lekko spłaszczamy. Smażymy z obu stron na złoto. Podajemy z jogurtem lub cukrem pudrem. Smacznego!


6 komentarzy:

  1. lubię takie słodkie domowe przekąski :) placki wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż ślinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ smaczne placuszki, mniam, ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mój na szczęscie juz coraz częsciej przekonuje się do takich lekkich obiadów :)

    OdpowiedzUsuń