Translate

poniedziałek, 9 marca 2015

Ciasto z winogronami

Czasem zdarzy nam się kupić za dużo winogron. Owoce te na trzeci dzień nie smakują już tak dobrze, a i tracą na wyglądzie co dodatkowo skutkuje brakiem apetytu na nie. Wyrzucenie ich nie wchodzi w grę, dlatego użycie ich do ciasta było strzałem w 10! Ciasto jest proste i szybkie w wykonaniu. Wspaniale smakuje do kawy czy herbaty. Zapraszam!


SKŁADNIKI: (ma małą tortownicę 22cm)

  • 3 jajka
  • 8-10 łyżek cukru
  • szczypta soli
  • 16 g cukru wanilinowego
  • 125 g miękkiego masła lub margaryny
  • 10 łyżek mąki tortowej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 400 g winogron (przekrojonych na pół i wypestkowanych)
  • cukier puder do posypania
PRZYGOTOWANIE:

W misce zmiksować jajka ze szczyptą soli na pianę. Stopniowo dodawać cukry, wciąż miksując. Dodać pokrojone w kawałki masło i po trochu dosypywać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Wszystko zmiksować na gładką masę.
Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia. Przeleć do niej ciasto i równo rozprowadzić. Na wierzch wyłożyć owoce.
Piec w nagrzanym do 180C piekarniku przez ok. 40 min. do "suchego patyczka". Przestudzone na kratce ciasto posypać cukrem pudrem. Smacznego!



17 komentarzy:

  1. Ale fajne ciasteczko. Na pewno pyszne :) Łyżki mąki mają być płaskie czy kopiaste?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dawałam super płaskich łyżek, ale też nie kopiatych. Takich pół na pół :)

      Usuń
  2. ciasta pieczonego z winogronami chyba jeszcze nie jadłam; a wygląda fajnie

    OdpowiedzUsuń
  3. smakowite ciacho. i fajnie wykorzystałaś winogrona : )

    OdpowiedzUsuń
  4. no i poleciała mi ślinka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. z winogronami jeszcze nie robiłam, fajne! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wooow.. wygląda mega apetycznie!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda super ! Z winogronami ciasta jeszcze nie piekłam, muszę to nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Doskonały pomysł na ciasto!
    Musi być przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie jadłam ciasta z winogronami, ale bardzo lubię te owoce i jestem pewna, że Twoje ciasto smakowało świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię ten przepis na 10 łyżek ;)) Często z niego korzystam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jadałam takiego ciasta, ale wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaki świetny przepis! Wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow zaskakujące :) Nie jadłam jeszcze takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe ciasto,idzie do ulubionych
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń