Translate

poniedziałek, 8 września 2014

Ogórki w curry

Kolejny pomysł na pyszne ogórki do słoików. Przepis ten dawno temu dostałam od znajomej i tak czekał na swoją kolej. Dzisiaj powiem tylko tyle - za długo czekał! Ogórki są pyszne. I mimo, że za curry za bardzo nie przepadam, to w tym połączeniu bardzo mi smakuje. Zapraszam!


SKŁADNIKI:

- 2 kg ogórków gruntowych
- 2 cebule

- 2 łyżeczki soli
- 2 łyżeczki curry
- 2 łyżeczki mielonego pieprzu
- 2 łyżeczki gorczyc

Zalewa:
- 3 szklanki wody
- 1,5 szklanki octu
- 1,5 szklanki cukru

PRZYGOTOWANIE:

Umyte ogórki kroimy na cztery i wkładamy do miski. Cebulę kroimy w piórka i wszystko zasypujemy przyprawami. Dobrze mieszamy i odstawiamy na co najmniej 2 godziny. Po tym czasie ogórki z cebuką ciasno układamy w wyparzonych słoikach. Składniki zalewy zagotowujemy i jeszcze wrzącym płynem zalewamy ogórki. Pasteryzujemy je ok. 10 min od momentu zagotowania się. Teraz przekładamy na ściereczkę do góry dnem aż do wystygnięcia. Ogórki są smaczne już po kilku dniach. Smacznego!


15 komentarzy:

  1. kooocham curry <3
    mniam, te ogórki muszą być cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawi mnie ich smak, na pewno są fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z curry nie jadłam ,ale mam pyszne ogórki od teścia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takich jeszcze nie robiłam, chyba czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię smak curry, z ogórkami może być ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. aaaaaaaaaaa ostatnio widziałam w musztardzie, a takich jeszcze nie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam. Też takie robię:))) Są genialne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedys je robiłam , bardzo smaczne były:)

    OdpowiedzUsuń
  9. najlepsze ogórki są właśnie z curry:) co roku muszę je robić;)

    OdpowiedzUsuń