Translate

wtorek, 2 października 2012

Rożki z ciasta francuskiego z mięsem mielonym i pieczarkami

Gdy wraca się z urlopu, po otwarciu lodówki zastaje się światło. I wtedy rodzi się pytanie: co ja dziś ugotuję na obiad? Przeszukuję półkę po półce, zamrażalnik i szafki. Co znajduję? Mięso mielone, pieczarki i ciasto francuskie, po drodze wpadają w ręce cebula i pomidory i powoli rodzi się pomysł! Będzie pysznie! Zapraszam :)



SKŁADNIKI:

- opakowanie ciasta francuskiego
- 250g mięsa mielonego
- duża garść pieczarek
- cebula
- 2 pomidory
- sól, pieprz, oregano
- oliwa do smażenia

PRZYGOTOWANIE:

Cebulę kroimy na kosteczkę, pieczarki na grubsze plastry, a pomidory na większą kostkę. Na rozgrzanej oliwie podsmażamy posolone i popieprzone mięso mielone z cebulą. Po 4 minutkach dodajemy pokrojone pieczarki, a gdy lekko zmiekną dodajemy pomidory. wszystko jeszcze dusimy aż powstanie gęsty farsz. Całość doprawiamy oregano (lub ulubionym ziołem) i zostawiamy do ostudzenia.
Piekarnik nagrzewamy do 190st.C. Ciasto lekko rozwałkowujemy i dzielimy na równe kwadraty. Na każdy kwadrat nakładamy farsz - ile się zmieści i zakrejamy rogi tworząc rożek - trójkącik. Układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy aż się ładnie zarumienią ok. 30 min. Smacznego!

Ps. Podawałam je z pyszną Lutenicą 

Sprawdzone menu na imprezy!

21 komentarzy:

  1. Ciasto francuskie zawsze się sprawdza na medal :)!

    OdpowiedzUsuń
  2. i z barszczykiem będą pyszne muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  3. Bosko wygląda :) w życiu bym nie powiedziała, że to obiad z serii "a w lodówce tylko światło.." :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do ciacha można wrzucić co tylko się ma, nawet parówki się sprawdzają :)

      Usuń
  4. Zawsze pyszne!
    Zjadłabym taki ciepły,chrupiący pierożek...

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam takie francuskie rożki! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham ciasto francuskie, a to musi być niesamowity smakołyk :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana, mam pytanie z serii tych "głupich", które tylko utwierdzają mnie w moim kucharskim beztalenciu (tak, tak sobie to tłumacz..). :D Gdzie kupię takie gotowe ciacho francuskie? Nigdy go nigdzie nie widziałam (bo nie szukałam:D) i nigdy nie robiłam żadnej potrawy z tym ciastem, a wygląda to tak pięknie, że chyba muszę to zrobić. :D
    Mogłabyś być moją starszą siostrą i mi tak gotować, achhhh :D
    Pozdrawiam, w. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie ciacho kupisz Kochana w chyba każdym sklepie ale tylko w lodówce! Jest tanie, ją kupuje w Lidlu lub Biedronce za nie całe 3zł. Dlatego nie opłaca mi się go robić;-):-* ściskam!

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. super, bardzo Ci dziękuję, jak czas pozwoli to w weekend wypróbuję :)

      Usuń
  8. Jak dla mnie bardzo efektowny przepis na obiad!
    Urzekłaś mnie:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny pomysł, niech żyje ciasto francuskie, tyle można z niego cudów robić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszna improwizacja, ciasto francuskie nie pierwszy raz ratuje sytuację, dobrze że w lidlu mają wersję light, bo dosyć często używam:)

      Usuń
  10. Uwielbiam ciasto francuskie a z takim farszem to dopiero,ja często używam ciasta linessa z Lidla i jutro zrobię tą szybką przekąskę.

    OdpowiedzUsuń