Translate

środa, 5 września 2012

Kotlety z chleba z prażonym słonecznikiem i bazylią

Kotleciki zobaczyłam u Iwonki i od razu pomyślałam, że muszę je wypróbować.
 Fajna propozycja dla kuchni, w której często marnuje się nieświeży chleb.
 Można dodać do nich co tylko się chce. Polecam!
SKŁADNIKI:

- 1/2 chleba (może być czerswty)
- 2 jaja
- 2 szklanki mleka
- ok. 5 łyżek łuskanego słonecznika
- 1 łyżeczka soli
- pieprz do smaku
- 5 listków bazylii
- mały kawałek czerwonej papryki
- olej do smażenia

PRZYGOTOWANIE:

Chleb rwiemy na mniejsze kawałki i zalewamy mlekiem. Gdy zmięknie odciskamy w razie potrzeby nadmiar płynu. Na rozgrzanej patelni podgrzewamy sól i dorzucamy do niej słonecznik. Prażymy na wolnym ogniu ciągle mieszając. Bazylię siekamy, paprykę kroimy na kosteczkę. Wszystko wrzucamy do chleba, dodajemy jajka i dobrze mieszamy - rozcieramy by nie było pod palcami czuć kawałków chleba. Formujemy z masy nieduże kotleciki i smażymy na złoto na rozgrzanym oleju. Ja podałam ze świeżą sałatką i sosem tatarskim. Smacznego :)


Smakołyki na piknikiZielnik Kuchenny 2012

14 komentarzy:

  1. Dziękuję pięknie za nominację. Czytam twojego bloga i również mam przyjemność nominowania ciebie do Versatile Blogger Award. Nie ma to jak odpowiednie towarzystwo. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. a gdzie wyjezdzasz? :)
    swietne te kotlety!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybieram się na 4 dni do Chorwacji i 4 dni Włoch - samochodem :)

      Usuń
  3. Hmmm... Ja chyba z czerstwego chleba bardziej wole ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pierwszy raz takie widzę! ale ciekawe! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słyszę o kotletach z chleba, bardzo fajny przepis :-) wyglądają jak mielone, ciekawe jak smakują :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. genialne i warte spróbowania :-)

    OdpowiedzUsuń