Translate

wtorek, 26 czerwca 2012

Brokuły panierowane w cieście piwnym

Mamy sezon na brokuły, które są w rewelacyjnej cenie. Staram się kupować je jak najczęściej, choć ostatnio nie miałam już na niego pomysłu. Ten przepis znalazłam na blogu Moje Małe Czarowanie. Zmodyfikowałam tylko rodzaj piwa i zamiast tradycyjnego użyłam tego o smaku tequilii :)

SKŁADNIKI:

- brokuł
- 100 g mąki
- 30 g startego żółtego sera (o wyraźnym smaku)
- 1/2 łyżeczki curry
- 1 jajko 
- 1 łyżka miękkiego masła
- 150ml piwa (może być o smaku tequilii)
- sól
- olej do głębokiego smażenia

PRZYGOTOWANIE:

Do miski wsypać mąkę, ser i curry. Wmieszać, a następnie dodać żółtko, masło, piwo i sól. Białko ubić na sztywno i delikatnie wymieszać z pozostałą masą. Do ciasta dodać podzielone na różyczki brokuły i delikatnie wymieszać. 



Smażyć w głęboki oleju aż się zarumienią. Po wyciągnięciu osączyć z oleju na papierowym ręczniku i podać jak tylko się chce. 




Może to być dodatek lub przystawka/przekąska z jakimś sosem np. tatarskim. SMACZNEGO!

Sprawdzone menu na imprezy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz