Translate

środa, 2 września 2015

Chlebek bananowy, czyli banana bread

Od dziecka nie lubiłam bardzo dojrzałych bananów. Przy zakupie owoców wybieram te, jeszcze lekko zielone, by dłużej mogły zachować "świeżość" w domu. Jednak gdy dopuszczę by na ich skórce pojawiły się ciemne plamy, owoce zazwyczaj lądują w koktajlu i wszyscy są zadowoleni. Wczoraj jednak na bananowy napój smaków nie było, więc upiekłam chlebek bananowy - tak zwany Banana Bread. Jak dla mnie jest to bananowa babka, o mocno wyczuwalnym smaku tychże owoców, która świetnie pasuje do porannej kawy, ładując organizm węglowodanami, jednak są tacy, którzy "pajdę" chlebka smarują masłem i zajadają na śniadanie. Tak czy owak, ciacho jest pyszne i bardzo Wam je polecam! Jest szybciutkie i bardzo łatwe w przygotowaniu. Inspirowałam się przepisem z tej strony. Zapraszam!


SKŁADNIKI:
  • 3 bardzo dojrzałe banany
  • 1 i 1/2 szklanki mąki tortowej
  • 1/3 szklanki roztopionego masła (można zastąpić olejem roślinnym)
  • 1/2 szklanki cukru 
  • mały cukier wanilinowy (lub łyżeczka ekstraktu)
  • 1 roztrzepane jajko 
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
PRZYGOTOWANIE:

Piekarnik nastawiamy na 175 stopni C. W dużej misce blendujemy/miksujemy banany, roztopione i chłodne masło z cukrem i cukrem wanilinowym do połączenia się składników. Następnie dodajemy roztrzepane jajko i wciąż miksując dodajemy mąkę połączoną z oczyszczoną sodą. Gdy składniki się połączą, masę przelewamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy 50-60 min. bez termoobiegu do "suchego patyczka". Smacznego!

Ciasto można przygotować bez użycia blendera, czy miksera. Banany wystarczy rozgnieść na papkę widelcem, a resztę składników połączyć na pomocą rózgi. Można do masy dodać suszone owoce lub orzechy. Kto co lubi :)






9 komentarzy:

  1. Kocham chlebek bananowy! Najlepszy jest z masłem orzechowym :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam chlebek bananowy! Idealny na słodkie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię chlebki bananowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny chlebek, właściwe wygląda jak ciasto. Pychotka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały!
    Chce się go jeść i jeść...

    OdpowiedzUsuń
  6. nie robiłam tego chlebka- a banany uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie jest inaczej. Banany interesują mnie dopiero kiedy są mocno "nakrapiane";)
    Twój chlebek to idealna propozycja na wczesno jesienne śniadanie. Pycha:))

    OdpowiedzUsuń